Google Marketing Platform Nedir?


Google Marketing Platform henüz yapım aşamasında olmasına rağmen birçok kullanıcıyı meraklandırıyor kullanıcıların etkileşimlerini mobil uygulama'da geçen süreleri trafiğin nereden geldiğini ve en çok etkileşimin hangi sayfalar da olduğun gösteren Google Analytics buranın iskeletini oluşturan kısım. Analiz Kısmını ele aldığımızda beş farklı kısımdan oluşan Google Marketing Platform sade arayüzüyle dikkatimizi çekiyor Surveys, Data Studio, Optimize, Google Analytics, Etiket Yöneticisi gibi farklı servislerle yayıncıların müşterilerini veya ziyaretçilerini daha iyi anlamalarını sağlayacak gibi görünüyor.

Google Marketing Platform Optimize Nedir?

Optimize, işletmenizin ihtiyaçlarına uygun olacak türde birden fazla testler sunar. Bu testler ile kullanıcı

1.A/B Testi

Bir sayfanın iki veya daha  fazla çeşidini test eder. A/B/n testi olarakda bilinir.

A/B testleri
A/B testi, aynı web sayfasının (A ve B) iki veya daha fazla varyantını kullanan rastgele bir deneydir. Varyant A orijinaldir. B'den n'ye kadar olan varyantların her biri, orijinalden değiştirilmiş bir veya daha fazla öğe içerir (örneğin, farklı renkli bir harekete geçirici mesaj düğmesi). Bazı deneylerde B varyantı, bir web sayfasının tamamen farklı bir versiyonu olabilir.

Her varyant benzer zamanlarda sunulur, böylece performansı diğer dış etkenlerden bağımsız olarak gözlemlenebilir ve ölçülebilir. Ayrıca, hedefleme ile denemenizi belirli bir kitleyle sınırlayabilirsiniz. Optimize, her değişken için performans verilerini bir amaca göre yakalar ve lideri tanımlar.

2.Çok Değişkenli Test (MVT)

İki veya daha fazla farklı bölümü olan sayfa çeşitlerini test eder. Çok değişkenli bir test (MVT), hangi varyasyonun en iyi sonuç olduğunu görmek için iki veya daha fazla öğenin değişkenlerini aynı anda test eder. MVT, hangi sayfa varyantının en etkili olduğunu göstermek yerine (bir A/B testinde olduğu gibi), her bir öğenin en etkili varyantını tanımlar ve bu öğeler arasındaki etkileşimleri analiz eder. MVT testleri, örneğin bir açılış sayfasının birden çok yönünü optimize etmek için kullanışlıdır.


3.Yönlendirme Testi

Farklı URL veya yollarla tanımlanan ayrı web sayfalarını test eder. Yönlendirme testi (a.k.a. bölünmüş URL testi), ayrı web sayfalarını birbirine karşı test etmenize olanak tanıyan bir A/B testi türüdür. Yönlendirme testlerinde değişkenler, sayfadaki öğe(ler) yerine URL veya yolla tanımlanır. Yönlendirme testleri, birbirinden çok farklı iki açılış sayfasını veya bir sayfanın tamamen yeniden tasarımını test etmek istediğinizde kullanışlıdır.

4.Kişiselleştirme

Sayfanızı hedeflenen ziyaretçiler için kişiselleştirin. Kişiselleştirmeye genel bakış
Her ziyaretçi benzersizdir ve kişiselleştirilmiş deneyimler oluşturduğunuzda katılım artar. Bu makale, Optimize'da kişiselleştirmeye genel bir bakış niteliğindedir.

Optimize Hakkında
Optimize, ziyaretçileriniz için en iyi dönüşümün ne olduğunu belirlemek için web sitesi denemeleri çalıştırmanıza olanak tanır. Nelerin ilgi alanlarıyla alakalı olduğunu ve hedeflerinize ulaşma olasılığının en yüksek olduğunu keşfettiğinizde Optimize, etkileşimi artıran ve dönüşümleri iyileştiren kişiselleştirilmiş deneyimler sunabilir.

Optimize şunları yapmanızı sağlar:

Web sitesi deneyleri çalıştırarak bir hipotezi test edin.
Önde gelen değişkeni kalıcı olarak dağıtın.
Ziyaretçileriniz için en iyi deneyimi yaratmak için web sitenizi kişiselleştirin.
Ziyaretçileriniz için deneyimler yaratın
Bir web sitesi sahibi olarak amacınız genellikle geliri sürdürülebilir bir şekilde artırmaktır. Bir müşterinin yaşam boyu değerini ortaya çıkarmak için onlarla güçlü bir ilişki kurmanız gerekir. Ziyaretçilerle etkileşim kurmanın güçlü bir yolu, web sitesi deneyiminizi onların ihtiyaçlarına göre kişiselleştirmektir. Örneğin, ziyaretçinizin bulunduğu coğrafyaya göre sezonluk kıyafetlerin tanıtımını yapmak veya en iyi müşterilerinize ücretsiz kargo hizmeti sunmak. Kişiselleştirme, ziyaretçilerinizin aradıklarını hızla bulmalarına ve sadakat oluşturmalarına yardımcı olabilir.

5.Banner Şablonu

Websitenizin en üst kısmına bildirim banner'i ekleyin. Banner'ın sitenizin hangi sayfalarında gösterileceğini seçebilirsiniz; örneğin sadece ana sayfada veya sitenizin her sayfasında banner gösterebilirsiniz. Afişin rengini, boyutunu ve metnini de özelleştirebilirsiniz.

Ayrıca ziyaretçinin konumuna göre farklı bir mesaj belirleyebilirsiniz, bunu da yapabilirsiniz. Örneğin, San Francisco, CA'da yerleşik bir giyim perakendecisisiniz ve teklifiniz, şehirde bulunan müşterilere teslimatı hızlandırdı. Yalnızca San Francisco'daki web sitesi ziyaretçilerine gösterilen özel bir afiş görüntüleyebilirsiniz. Başka bir yerde bulunan kullanıcılar için standart gönderim sürelerinizle birlikte bir afiş görüntüleyebilirsiniz.

Sitenizi geçici olarak güncelleyin
Bu süre zarfında işinizde değişiklik yapmanız gerekebilir. Örneğin, restoranınız yemek odasını kapatırsa ve paket servis ve teslimata dönerse müşterilerinizi bilgilendirebilirsiniz. Optimize görsel düzenleyici ile hızlı web sitesi güncellemeleri kolaydır. Ana sayfa grafiğinizi değiştirmek veya çalışma saatlerinizi ve hizmetlerinizi değiştirmek için bir kişiselleştirme oluşturmanız yeterlidir.

Optimize, HTML kodunu düzenlemek veya web ekibinizi dahil etmek zorunda kalmadan bir banner eklemenize ve sitenizde zamanında güncellemeler yapmanıza olanak tanır. İşletmenizin ihtiyaçları değiştikçe, Optimize'da bir kişiselleştirmeyi yalnızca birkaç tıklamayla değiştirebilir veya sonlandırabilirsiniz.

Sitenizde değişiklik yaparken dikkat etmeniz gereken bazı noktalar:

  • Basit, kısa bir dil kullanın. Önce bilgiye odaklanın, kısa ve öz olun.
  • Müşterilere nasıl satın alma yapabileceklerini açıkça söyleyin. Hazır siparişleri kabul eden bir restoransanız, ana sayfanızda telefon numaranızı net bir şekilde görüntüleyin. Bir giyim perakendecisiyseniz ve ücretsiz kargo hizmeti sunuyorsanız, bunu ana sayfanızda ve ürün sayfalarınızda açıkça gösterin.
  • Şu anda olası bekleme sürelerini veya gecikmeleri iletin. Müşterilere, onlara geri dönmek için daha fazla zamana ihtiyacınız olacağını veya tesisinizdeki öğelerin onlara ulaşmasının daha uzun sürebileceğini bildirin.
  • Güncellenmiş bir iade veya iptal politikası paylaşın. Ürün ayrıntıları sayfanızda iade veya iptal politikanızı net bir şekilde görüntüleyin, böylece müşteriler, bir şeyler değişirse hangi seçeneklerin mevcut olduğunu bilsin.
  • Önlemleri iletin. Restoranınızdaki veya paketleme tesisinizdeki temizlik prosedürlerini iyileştirdiyseniz, müşterilerinize bildirin.


Google Reklamveren için 2 farklı uygulamayla karşımıza çıkıyor Display & Video 360 ve Search Ads bu servislerin reklamverenler için ne faydası var derseniz eğer tek bir araç kullanarak Display & Video 360 ile herhangi bir medya planlaması yapmadan reklamların geliştirilmesine ölçümden optimizasyona kadar her noktaya ulaşan servis diğer servis ise Search Ads Arama Ağı Kampanyalarından en iyi şekilde yararlanmanıza olanak sağlayan gerçek zamanlı olarak müdahale edebileceğiniz yeni bir oluşum.
Google Marketing Platform'i Tanıtan Video:


Not: Otomatik Çevir'den Türkçe'yi seçebilirsiniz.




Yorum Gönder

0 Yorumlar