Dijital Pazarlama Nedir?



Dijital pazarlama, sosyal ağ yolları ile dijital pazarlama, görüntülü ve metin reklamları ile dijital pazarlama olmak üzere 2 sınıfa ayrılır. Dijital Pazarlama kısacası içeriğin etkili ve farklı kanallar ile kullanıcıya internet, arama motoru, sosyal medya, mobil uygulama ve çok daha fazlası aracağılıyla aktarma yoludur.

Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama, ürün veya malın reklamlarının dijital ortamlar sayesinde yapılmasına olanak tanıyan ve kısa tanıtımla çok geniş bir terimdir. İnternetin inanılmaz ilerlemesi ile birlikte hergün gelişen ve yenilenen akıllı telefonlar, tabletler, bilgisayarlar ticaret ve pazarlama arasındaki dengelerin değişmesinde büyük rol oynamıştır. Dijital pazarlama kanalları arasında internet, arama motoru, sosyal medya vb.

Dijital Pazarlama Çeşitleri Nelerdir?

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)

SEO son yıllarda en çok kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biridir. SEO ile websitenizi arama motorları için optimize edersiniz. SEO en çok tercih edilen dijital pazarlama stratejilerinin başında gelmektedir. 

SEO'nun Dijital Pazarlama'da tercih edilmesinin bir diğer sebebi uzun vadede organik ziyaretçi artışı sağlamasıdır.

SEO dijital pazarlama stratejilerinin başlıca şunlardır:

1.Mobil SEO
2.Stratejik SEO
3.Teknik SEO
4.Stratejik SEO

İçerik Pazarlaması

İçerik pazarlaması ile hedeflediğiniz kitle grubunun ilgisini çekmek, saygısını kazanmak, itibar kazanmak, marka değeri oluşturmak, eğitim vermek, bilgi vermek gerekir.

İçerik Pazarlaması sayesinde içerik ve kullanıcı arasındaki bütün soruları ortadan kaldıracağınız ve yazdığınız her içeriğin sağlam bir strateji ile günlük veya haftalık olarak yayınlanması. Grafik ve Video'lar ile kullanıcıya değer katmasıdır.
İçerik Pazarlaması sayesinde trend olan konular üzerine kaliteli içerikler geliştirerek mevcut pazarınızın trafiklerinin artmasını sağlayabilirsiniz.

E-posta Pazarlaması

Büyük şirketler tarafından kullanılan ve son yıllarda abone olmayı unutmayın! şeklinde bırakılan ve içeriklerinizin pazarlamasına yardımcı olan e-posta pazarlaması aylık, haftalık ve günlük bültenler şeklinde hedef kitlenin ilgisini çeken pazarlama türüdür.

E-posta pazarlarma türleri:

  • ürün tanıtımı
  • hizmet tanıtımı
  • teklif tanıtımı
  • indirim tanıtımı
  • kampanya tanıtımı
  • çekiliş tanıtımı

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal Medya Kanallarının hedef kitleye uygun görseller hazırlanarak 
bilgi, maddeleme, listeleme, video, infografik, trend ve çekiliş gibi hedef kitlenin etkileşime girmesi ve 

Affiliate Marketing - Satış Ortaklığı

Affiliate marketing satış ortaklığı ile ürün veya hizmetin satışından elde edilen gelirin kar payı ile paylaşılmasıdır. Satış Ortaklığında pazarlama stratejileri kullanılarak ürün veya hizmetin doğrudan veya dolaylı bir şekilde pazarlanarak satış yapılması sağlanır.

Influencer Marketing

influencer marketing sosyal medya'da belirli bir hedef kitleyi elinde tutmuş ve kitle tarafından tanınmış bir dijital içerik üretici'nin 1 dakikalık video içerisinde ürünü veya hizmeti tanıtması bu yöntemlerden biridir.

Yeniden Pazarlama (Remarketing)

Genellikle E-ticaret siteleri tarafından tercih edilen bu yöntem ile daha önce ziyaret ettiği websitesinin reklamlarını sonradan ziyaret ettiği sitelerde görmesi ve kullanıcıyı geri kazandırmayı amaçlayan ve hedef kitleye tekrar tekrar kendini gösterme ve marka itibar kazanma çalışması bütünüdür.

SEM (Search Engine Marketing – Arama Motoru Pazarlaması)

Arama Motoru Pazarlaması, arama motoru sonuçlarının search engine result page yani türkçesi arama motoru sonuç sayfaları'na reklam verme yöntemidir.

Görüntülü Reklamlar (Display Advertising)

Görüntülü reklamlar metin reklamların aksine daha etkili ve dikkat çekici olduğunu söylemekte fayda var.

Viral Pazarlama

''Viral olan içerikler'' gittigidiyor'un yaptığı reklam ile sizi başbaşa bırakıyorum.



Yorum Gönder

0 Yorumlar